Trets contextuals:
- Caràcter no universal (perquè parlen d'un altre llenguatge oral) i aprenentatge escolar (ensenyament específic).
- Acústica (to), efímera (curt) i produïda en temps real (sobre la marxa).
- Context compartit (espai físic i temporal i interacció amb el públic) amb una comunicació relativament unidireccional
Trets textuals:
- Formal (registre) i generalment monologada.
- Informativa, planificada (estructura i contingut, té grau d'improvització) i de tema sovint especialitzat.
- Repetitiva (marcar una cosa important, per tal de ser eficaç) i amb una intervenció fonamental dels llenguatges no verbals (gestos, mirada i cos).
Trets lingüístics:
- Paper fonamental dels trets suprasegmentals (el to, el volum i el ritme).
- Ocurrència d'elements díctics (referir amb referència d'espai i temps compartits), interrogacions, exclamacions, interjeccions, anacoluts (faltes de sintaxi), el·lipsis, canvis de direcció sintàctica, etc.
- Correcció normativa (s'apostrofa, comes) i ús de la varietat estàndard.
FONTS D'INFORMACIÓ: Apunts classe i full informatiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada