12 de desembre del 2014

RECITAR POESIA

La poesia és un gènere literari considerat com una manifestació de la bellesa o del sentiment estètic per mitjà de la paraula, en vers o en prosa.

Existeixen molts poemes que expresen diferents sentiments, situacions, etc. Un exemple podria ser:

CUCA DE LLUM

Carregueu-me bé la pila,
que he de fer molta claror,
asseguda en branquilló,
que és cosa que molt s’estila.

Ja ve la fosca i, tot d’una,
encenc el meu fanal verd,
instal·lada prop d’un gerd
per engelosir la lluna.

Sóc un estel de la terra;
si mà incivil em desterra
i em reclou dintre d’un got,

m’apagaré de seguida,
i que la mà entossudida
em torni a encendre si pot.

Mercè Rodoreda

A l'hora de recitar un poema hem d'anar en compte en no fer "cançoneta", és a dir, hem de recitar-ho seguint els signes de puntuació i entonant, però evitant fer el vers d'agut a greu.

El penúltim divendres, el subgrup A vam haver de recitar poesia. Jo vaig escollir:

L’ÀNIMA DE LES FLORS

Aquelles dues flors que hi ha posades
al mig del caminal,
qui és que les hi deu haver llençades?
Qui sia, tant se val.

Aquelles dues flores no estan pas tristes,
no, no: riuen al sol.
M’han encantat així que les he vistes
posades a morir, mes sense dol.

“Morirem aviat, lluny de la planta,-
Elles deuen pensar-.
Mes ara nostre brill al poeta encanta,
i això mai morirà.

Joan Maragall

Per tal de recitar bé el poema, vaig decidir buscar un vídeo amb un bon recitador, que en aquest cas va ser Jordi Sánchez:


Vaig escollir aquest poema, ja que mostra optimisme dins de la tristesa i que la memòria d'algú perdura en el temps si el recordes.

Aquest exercici serveix per treure pors a l'hora de fer un discurs en públic i, a més, per aprendre a memoritzar. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada